Aktualności Przemysł

Stoiska handlowe w Polsce

27 kwietnia, 2016

Stoiska handlowe w Polsce to bardzo złożony temat. Znajdują się one zarówno na targowiskach, jak i w galeriach handlowych. Są one produkowane przez wyspecjalizowane firm, choć z drugiej strony niemało jest tych domowej roboty.

Przemysł związany z produkcja stoisk handlowych istniał w Polsce Ludowej jednak dopiero w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku przeżył w naszym kraju prawdziwy rozkwit. Było to związane z upadkiem komunizmu, przy tym, także upadkiem gospodarki centralnie planowanej.

Pod koniec lat osiemdziesiątych, gdy w sklepach był tylko ocet, główny strumień handlowy przechodził przez targi i targowiska. W latach dziewięćdziesiątych do wolnej już Polski zaczęły napływać wszelkiego rodzaju towary, od soków w kartonikach, po meble, obuwie, odzież czy rowery. Stworzyło to ogromne zapotrzebowanie na wszelkiego rodzaju stoiska handlowe. Oprócz tego, jak grzyby po deszczu zaczęły powstawać super i hipermarkety, które także wymagały takich stoiska na różnego rodzaju promocje swoich towarów.

O ile w latach dziewięćdziesiątych główny popyt występował na tzw. „szczęki”, to w chwili obecnej poszukiwane są bardzie wyrafinowane produkty. Najnowsza fala popytu na stoiska handlowe, z  ostatniego dziesięciolecia, ma związek z dynamicznym procesem powstawania galerii handlowych w całym kraju. Galerie, na swoich pasażach pozwalają wystawiać stoiska z produktami różnych firm, zarówno samochodami, jak i oscypkami, daje to im dodatkowe przychody. Oczywiście sprzedawcy targowi nadal są silną grupą nabywców, między innymi z powodu coraz bardziej rygorystycznych przepisach na poszczególnych targowiskach, zabraniających handlu „z paki” czy ustawiania stoisk domowej roboty.

Osobną grupę klientów stanowią klientów stanowią wielkie targi branżowo-przemysłowe, takie jak targi poznańskie, Międzynarodowe Targi Katowice czy ExpoSilesia. Dodatkowo, ogromny popyt generują wszelkie targi pracy czy dni kariery, organizowane przez uczelnie, organizacje studenckie czy urzędy pracy. Takich imprez jest w skali roku co najmniej kilkanaście, a każda z nich przyciąga średnio kilkudziesięciu wystawców. Masowo powstają, także centra kongresowe, które także zgłaszają zapotrzebowanie na stoiska handlowe.

Szacuje się, że w najbliższych latach nadal będzie ogromny popyt na stoiska handlowe, zarówno te przeznaczone dla centrów handlowych, jak i te dla mniej wymagających użytkowników targowisk.

You Might Also Like

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź