Internet

3 sposoby na personalizowanie strony internetowej

5 października, 2016

Strona internetowa służy konkretnym celom biznesowym, ma swoje przeznaczenie i odbiorców, dobrze pomyśleć o tym kiedy projektujemy stronę internetową dla Klienta biznesowego nastawionego na jej sprzedażowy charakter.

Owszem mamy dużą dowolność w dobieraniu środków przekazu, możemy dać upust swojej kreatywności projektanta jednak aby móc łamać i naginać pewne zasady które są kluczowe w projektowaniu stron internetowych dobrze jest je wcześniej zrozumieć i poznać. Warto dowiedzieć się tak jak w przypadku np. gotowania czym jest dobry smak i gust tak w przypadku projektowania czym jest grid, layout, paleta barw czy podstawowe znaczenia UX i UI.

Dokładne przestudiowanie psychologi znaczeń, zachowań użytkowników podczas podróżowania po internecie, po stronach internetowych pozwoli nam na personalizowanie tworzonej grafiki i lepszemu jej dopasowaniu do oczekiwane przekazu marketingowego z niej płynącego.

Ustal hierarchię wartości strony internetowej

Potencjalnie ciekawsze informacje, aktualności, informacje na których nam zależy warto umieszczać wyżej, zaczynając od lewej strony tak jak się czyta oraz pamiętając że mamy dostępne ok. 600px wysokości w przypadku widoku strony na komputerach stacjonarnych. Dodatkowo należy uwzględnić menu oraz aktywne logo kierujące do strony głównej. Więcej o użyteczności stron internetowych pisze krakowskie studio hauerpower zajmujące się badaniem i rozwojem projektowania stron typowo w aspekcie tworzenia stron użytecznych o wysokim UX.

W tym miejscu warto również rozważyć czym chcemy komunikować główny przekaz firmy :

  • grafiką dużym ładnym zdjęciem lub sliderem
  • czy np. tylko bardzo dobrze dobranym czytelnym hasłem / motto firmy które będzie od razu jasno komunikować użytkownikowi gdzie wszedł i czego może się spodziewać z dodatkowym podtytułem oraz guzikiem CTA kierującym do oferty ?

Zatrzymując się na chwilę przy banerze i slidach warto mieć na uwadze że tak doskonale projektowane slajdy nie zostaną najprawdopodobniej wyświetlone i nie ujrzą światła dziennego przez ponad 80% użytkowników, którzy doczekają maksymalnie do drugiej jego zmiany na slajd numer 2.

Dobierz odpowiedni font na stronie i kolorystykę

Tak to bardzo ważne posunięcie, wybierając kolor zielony dla marki prowadzącej agresywny tryb sprzedaży internetowej nie pomagamy firmie w poprawie sprzedaży i wizerunku, tak samo kolor czarny może być elegancki i profesjonalny świadczyć o luksusie i prestiżu ale też wprowadzać motywy depresji czy śmierci. Wszystko zależnie od kontekstu grafiki i psychologii odbioru płynącego przekazu z projektu.

Jeżeli chodzi o czcionki to również warto wspomóc się właściwym jej doborem by wspomóc przekaz projektu. I tutaj np. dla osiągnięcia powagi i stabilności użyjemy fontu szeryfowego np. antywky renesansowej Garamond, Caslon lub klasycznej np. Bodoni, dla nieco bardziej biznesowego charteru projektu czy jego użyteczności dla celów internetowych skorzystamy z groteski – fontu bezszeryfowego. Możliwe są również przeróżne ciekawe zestawienia par fontów na zasadzie kontrasu czcionki z ogonkami z tym bez nich co czynić będzie nasz projekt jeszcze mocniejszym w przekazie.

Dobierz kontrast dla tworzonej strony

Całość projektu dopełnia dobrze czytelny element grafiki oraz tekst. Dobierz na stronę internetową czcionki bezszeryfowe, postaw na większy kontrast elementów np. tło / tekst na nim umieszczony gdyż nigdy nie wiemy z jakiego ekranu, jakiej jakości matrycy korzysta użytkownik, tworząc bardzo blade tło np. jasno szare możemy spodziewać się że użytkownik nie zobaczy go wcale w słoneczny dzień gdy pada na matrycę dużo światła lub gdy patrzy na ekran pod nieco większym kontem.

Projektowane moduły sąsiadujące ze sobą dobrze jest tworzyć kontrastowo by je wyróżnić względem siebie, choć tutaj też kłania się trudna sztuka doboru i doświadczenie które podpowie nam kiedy przesadzimy z monotonią, a kiedy za dużo jest koloru i barw na elementach. Warto na swoje dzieło popatrzeć z dalsza, odejść kilka kroków od komputera by objąć wzrokiem nieco większy obszar naraz, dzięki takiemu zabiegowi będziemy wstanie oszacować czy projekt jest spójny czy wszystkie moduły współgrają ze sobą stylistycznie.

You Might Also Like

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedź